Storing numbers
Teach preschoolers to count begins by providing activities related to the memory count , which means that the name of the numbers, but without knowing anything about what they mean. Many songs emphasize the numbers. For example, a counting song to the tune of " Mary Had a Little Lamb " .
Number Recognition
The recognition of the numbers refers to the ability to recognize visually and name numbers . Teaching children to recognize numbers in a functional way could be to create a game called "Number Search " . This game can be played inside and outside the classroom. Is to ask the children to look around and find numbers.}
One to one correspondence
Mastering one correspondence allows a child to count by touching objects being counted . Developing this skill requires significant practice and count the number of plates, cups and napkins , as the child puts on the table for snack or lunch etc .
Memorización de números
Enseñar
a los niños de preescolar a contar comienza poniendo a su disposición actividades relacionadas
con el conteo de memoria, lo que significa decir el nombre de los números, pero
sin saber nada acerca de lo que significan. Muchas canciones hacen hincapié en los números. Por ejemplo, una canción para contar con la melodía de "Mary Had
a Little Lamb".
Reconocimiento de números
El
reconocimiento de los números se refiere a la capacidad de reconocer visualmente y nombrar los
números. Enseñar a los niños a reconocer los números de una manera funcional
podría ser crear un juego llamado "Búsqueda de números". Este juego
se puede jugar dentro y fuera del aula. Consiste en pedir a los niños que miren
alrededor y encuentren números.
Correspondencia uno a uno
El dominio de la correspondencia
uno a uno permite que un niño cuente al tocar los objetos que se están
contando. El desarrollo de esta habilidad requiere práctica significativa como
contar el número de platos, vasos y servilletas, a medida que el niño los pone
sobre la mesa para la merienda o el almuerzo etc.
No comments:
Post a Comment